zaterdag 28 mei 2011

Vuilniskarren - Tractors en ander traag verkeer

Een keer per week sta ik 's morgens op en weet dat mijn dag gegarandeerd naar de kloten is.

De gemeentedienst maakt er een gewoonte van om hun vuilniskar 's morgens om 7:30 op pad te sturen.
Ik woon in Kortenberg, een gemeente die 's morgens volledig verstopt zit door het woon-werkverkeer naar Brussel.
Gevolg is dat de N2 van Leuven naar Brussel onbruikbaar is voor het lokale verkeer en ik noodgedwongen sluipwegen moet gebruiken.
Als bij toeval (?) zijn dat nu net de plaatsen waar het vuilnis 's morgens wordt opgehaald. Ik zou er nog mee kunnen leven als die mannen ook maar enige vorm van sociale vaardigheid zouden hebben.
Maar je kan al raden wat er gebeurd.
De vuilniskar plaatst zich netjes in het midden van de weg en blokkeert het verkeer in de twee richtingen.
Je zou dan denken dat ze aan de kant gaan als er plaats is zodat het gewone verkeer kan passeren.
Ja dag, vergeet het maar.

Kortom, ze blokkeren heel wat verkeer opdat zij geen seconde zouden verliezen.

Ja, ik begrijp ook wel dat zij hun werk moeten.

Vertel het mijn baas maar he, en de schooljuf. Gegarandeerd komt mijn dochter 's morgens te laat op school en ben ik te laat op mijn werk.

Wordt er van mij verwacht dat ik die dag een kwartier vroeger opsta om die vuilkar te vermijden?
Ja hallo.

Laten we het dillema nog wat groter maken .
De N2 wordt regelmatig gebruikt door tractoren om van en naar hun akkers te rijden. De keren dat ik dat ik op het spitsuur opgehouden ben door een boer kan ik echt niet meer tellen.
Voorbijsteken op de N2 op het spitsuur is geen optie. Enige optie, tegen 20 per uur achter die mannen aansnorren. Geweldig.
Ik kan natuurlijk ook dit oponthoud gaan incalculeren en nog een beetje vroeger opstaan.

Nu zet ik echter met een gigantisch probleem. Als ik dan vroeg genoeg vertrek om op tijd op werk te komen, heb ik het probleem dat er nog geen opvang op school is.
Ik kan mijn dochter toch echt niet onbewaakt op school achterlaten he. Ik ben een ouder met een verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik weet het niet meer.

Blijkbaar ben ik niet alleen die me ergert tegenwoordig : http://dagelijksezaken.skynetblogs.be/archive/2011/05/30/zondagsrijders.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten