zaterdag 28 mei 2011

Dilemma van de week : migratie

Migratie

Al jaren ligt het migratiebeleid in ons land ter discussie. Naast economie moet dit zowat de grootste tegenstelling in ons land zijn tussen links en rechts.

Wie heeft er nu gelijk?
Links is voor een heel open migratiebeleid. Om het zwart-wit te stellen : Iedereen mag binnen en mag blijven. Als ik mijn hart volg dan kan ik hier weinig tegen inbrengen. We kunnen het als mens niet toelaten dat er zoveel ellende in de wereld is. Het is toch onze verdomde plicht om onze medemens te helpen.

Rechts is dan weer voor een selectief migratiebeleid. Enkel diegenen die met een goede opleiding en een redelijke kans op slagen in onze maatschappij mogen binnen. Mijn verstand zegt dat dit de enig logisch verantwoordde keuze is. We kunnen het economisch toch niet maken om zomaar iedereen binnen te laten? Zijn wij bereid voor elke migrant extra belastingen op te hoesten? Ik in ieder geval niet. Ik betaal al meer dan genoeg belastingen.

Bottom-line, als ik mijn verstand volg ben ik rechtse gewetenloze zak want ik laat mijn medemens in de kou staan.
Als ik mijn hart volg, ben ik linkse gewetenloze zak want binnen 50 jaar zullen mijn kinderen en kleinkinderen in de armoede zitten omdat onze generatie zoveel migranten toegelaten heeft. Door de extra belastingen die nodig zijn om dit te financieren zal de belastingsdruk zo groot zijn dat geen bedrijf nog in Belgiƫ investeren.
Aan u de keuze, maar besef dat je altijd een gewetenloze zak zult zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten